قوانین و مقررات باشگاه رانندگان

تعاریف و اصطلاحات:

  • مشتری: نمایندگان فروش شرکت گلدیران و شرکت های طرف قرارداد
  • برگه POD (Proof of Delivery): برگه تائید تحویل کالا به مشتری
  • اعضاء باشگاه رانندگان: رانندگانی که برای ایشان کارت عضویت باشگاه شرکت صادر گردیده
  • شرکت: شرکت لجستیک گلدیران که خدمات حمل و نقل و انبارش ارائه می نماید.
  • بارنامه: بارنامه سندی است که حمل کننده یا نماینده وی پس از وصول کالا صادر می نماید و حاکی از حمل کالای معینی از یک نقطه (مبدا حمل) به نقطه دیگر (مقصد حمل) با وسیله حمل مورد توافق در مقابل کرایه حمل معینی می باشد.

قوانین:

  • در هنگام بارگیری راننده می بایست تمامی کالاها را قبل از بارگیری چک کرده و از تحویل گرفتن کالاهایی که از نظر ظاهری ایراد دارند، خودداری نماید.
  • ترتیب چیدمان کالا در کامیون با توجه به اولویت تخلیه هنگام ارسال های تجمیعی بر عهده راننده می باشد.
  • پس از اتمام بارگیری مدارک مربوطه اعم از برگه POD و پاکت حامل فاکتور کالا از واحد کنترل موجودی تحویل گرفته شود.
  • راننده محترم با توجه به محرمانه بودن فاکتور فروش از باز کردن پاکت فاکتور فروش جداً خودداری نمائید.کوتاهی در مورد فوق پیگرد قانونی دارد.
  • راننده می بایست قبل از رسیدن به مقصد بابت زمان تخلیه کالا در ساعت اداری با مشتری هماهنگی های لازم را بعمل آورد. جهت تخلیه کالا در ساعت غیر اداری نیز باید هماهنگی لازم با مشتری صورت پذیرد و رضایت ایشان را جلب نماید.
  • هنگام ارسال دربستی راننده وظیفه دارد جهت دریافت کرایه حمل، پس از تحویل کالا، اصل بارنامه را به همراه یک نسخه برگه POD و پاکت فاکتور به مشتری تحویل دهد.
  • هنگام ارسال تجمیعی راننده موظف است پس از تخلیه کالا یک نسخه برگه POD به همراه پاکت فاکتور مربوط به مشتری را تحویل ایشان داده و یک نسخه برگه POD که توسط مشتری مهر شده (مطابق با نمونه مهر درج شده روی برگه POD) جهت دریافت کرایه حمل از مشتری پرداخت کرایه از ایشان تحویل گیرد.
  • جهت دریافت هزینه حمل از مشتری پرداخت کرایه (قید شده در بارنامه) تحویل برگه POD مهر شده (مطابق با نمونه مهر درج شده روی برگه POD) مربوط به مابقی مشتریان الزامی می باشد، در غیر اینصورت مشتری از پرداخت کرایه خودداری می نماید.
  • کالا باید کاملا سالم و آکبند تحویل مشتری گردد و در صورتیکه هنگام تخلیه کالا، مشتری به جهت پارگی کارتن و آسیب دیدگی کالا از تحویل آن خودداری نمود، راننده وظیفه دارد کالاهای سالم را تحویل داده و کالاهای آسیب دیده را جهت تعیین خسارت و دریافت کرایه حمل در اسرع وقت به انبار شرکت لجستیک گلدیران عودت دهد. در موارد فوق راننده به هیچ وجه نباید از مشتری درخواست کرایه حمل نماید.
  • در صورت بوجود آمدن مواردی اعم از سرقت، تصادف، آسیب دیدگی کالا، راننده موظف است در لحظه موضوع را به شرکت حمل و نقل صدور بارنامه اطلاع رسانی نماید.
  • اعضاء باشگاه رانندگان می پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل، نرم افزارهای اجتماعی (از قبیل واتساپ، تلگرام و ...) به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده نماید. اعضاء می توانند درخواست داشته که ارسال این پیام ها قطع گردد، اما با انصراف از دریافت این پیام ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات باشگاه را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
  • راننده مکلف به رعایت کلیه قوانین و مقررات و آئین نامه های راهنمایی و رانندگی، قوانین حمل کالای قاچاق می باشد، و عواقب ناشی از عدم رعایت این بند به عهده خود او خواهد بود.
  • راننده مسئول حوادث و قصوراتی است که در مدت حمل و نقل واقع شده، اعم از اینکه خود مباشرت به حمل و نقل کرده و یا حمل و نقل کننده دیگری، یا شخص یا وسیله ثالث خسارتی را وارد کرده باشد.
  • راننده امین و امانتدار شرکت می باشد؛ لذا اگر محموله تحویلی توسط راننده تلف (دچار اشکال و آسیب دیدن و ضایع شدن) یا گم شود؛ پیمانکار مقصر است و در امانتداری خود خطا کرده است.

استاندارد خودرو:

  • سالم بودن خودرو و تجهیرات جانبی وسیله
  • خودرو موجه در حد انتظار که توسط شرکت تایید شده باشد.
  • عایق بندی مناسب جهت جلوگیری از نفوذ آب و باران به داخل خودرو
  • دارا بودن تجهیزات جانبی جهت بارچینی و محار کردن بار
  • تمیز بودن کف خودرو و بدنه خودرو بصورت مداوم

الزامات راننده:

  • آراسته بودن و رعایت بهداشت فردی (وضعیت پوشش ظاهری)
  • عدم استعمال دخانیات در زمان سرویس دهی و تحویل کالا
  • رعایت ادب و احترام در زمان برخورد با مشتریان شرکت
  • استفاده از کفش و لباس کار مناسب
logo-samandehi